П`ятниця, 26.04.2024, 20:03
Вітаю Вас Гість | RSS
Новини
Годинник
Випадкове фото
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Готуючись до уроків

Лютак Г.П. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»

Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»

Мета: дати короткі відомості про життєвий і творчий шлях письменника, душевні переживання, підготувати учнів до сприйняття і розуміння змісту твору, розвивати асоціативне мислення школярів, навички аналізу тексту.

Обладнання: портрет Ч.Діккенса, виставка книг письменника, малюнки до твору, текст повісті.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні ми з вами відправимося у подорож до Англії часів Діккенса і отримаємо відповіді на запитання.

  • Хто такий Діккенс?
  • Яким було його дитинство?
  • Яка історія створення повісті «Різдвяна пісня у прозі».
  • Поговоримо про людність, доброту, порядність.

ІІ. Сприйняття навчального матеріалу.

  1. Розповідь заздалегідь підготовленого учня:

«Маленький хлопчик разом з іншими дітьми цілий день наклеював ярлики на банки з ваксою. Це була важка і нестерпна робота на фабриці вакси. Працювали діти у темному підвалі де поряд бродили щурі. Обідня перерва була такою маленькою, що діти не встигали з’їсти бутерброд. Одного разу хлопчик відчув себе нездоровим на роботі – він взагалі був хворобливим. Товариш поклав його на солому і доглядав за ним. Ввечері пішов провести друга, та хлопчик дорогою думав про те, як позбутися супроводжуючого. Дійшовши до одного гарного будинку, він запевнив, що вже прийшов і попрощався. Справа в тому, що на той час будинком хлопчика була в’язниця, бо батько збанкротував. Хлопчик і подумати не міг, що стане знаменитим письменником.»

Бесіда

  • Як ви думаєте, хто це був?
  • Що ще знаєте про нього?
  • Що вразило вас ще в долі письменника? (Цікаві факти біографії)
  • Які твори вам відомі?
  • Чому Діккенса називають оптимістом? (Живе надією на краще майбутнє)

Давно в Англії існувала традиція: перед Різдвом у газетах публікували твори на різдвяну тематику. Діккенс створив цілий цикл оповідань до Різдва, повчальних за змістом: «Дзвони», «Одержимий», «Битва за життя», «Різдвяна пісня у прозі».

  1. «Різдво – особливе свято»

Щороку ми з нетерпінням чекаємо на Різдво, надіємося що воно принесе нам радість. Усі готуються прибираючи свої хатинки у святкові гірлянди, які горять святковими вогниками. У крамницях звучить різдвяна музика. На вулицях передсвяткова метушня. А коли сходить перша зірка, то всі сідають за святкову вечерю. Запалюючи ялинку, здається, що зараз трапиться диво.

Конкурс на кращого знавця традицій.

  • Коли святкують Різдво в Україні?
  • Коли святкують Різдво в світі?
  • Чому така різниця?
  • У чому різниця святкування?
  • Як святкують Різдво українці?
  • Які ви знаєте англійські традиції святкування Різдва?
  • Які пісні співають на Різдво?

(Звучить різдвяна пісня)

Ви почули відповіді однокласників, прослухали побажання, а чого ви чекаєте від цього свята, адже воно незабаром?

Напишіть, будь ласка, на зірочках і ми помістимо на дошці.

Дивлячись на ваші очікування, можна сказати, що Різдво – це свято добра, милосердя, любові. Саме про це свято розказав нам Ч.Діккенс у творі «Різдвяна пісня у прозі».

  • Про яку родину говорить автор? (Родина Кретчитів)
  • Зачитайте епізод святкування Різдва у цій родині. (Від слів «Може втіха виявляти тую снагу…»)
  • Яка атмосфера панувала у родині?
  • Як жила родина писаря?

(відповіді підтвердити цитатами з тексту)

Вчитель. Доповнити словесний портрет родини писаря може гра «Відгадай ім’я». Про кого ці слова?

а) «Була вбрана убого, в сукні двічі перелицьованій, але прикрашеній стьожками…» (пані Кретчит)

б) «На ньому були страшно великі батьківські комірці, що Боб дав йому задля свята» (Петер)

в) «На ньому була довга шалька з торочками, старе вбрання було позашиване, щоб було святочне. Він ніс на плечах Таймі Тіма, бо той ходив на милицях» (Боб Кретчит)

Вчитель.  Отже, сім’я була дуже бідною, але дружною.

            - Чому всі були такі веселі, адже сім’я бідна?

            - Які почуття викликали у вас образи писаря та його рідних?

            - Яка риса характеру об’єднує всіх Кретчитів? (Людяність)

 

Вчитель. Вони не мають грошей, зате їх серця сповнені любові і поваги до людей. Їх родина – щаслива, бо вони люблять і поважають одне одного.

 

Словникова робота.

Слово людяність – це синонім слова «гуманізм» .

 (Записати в зошит)

4.  Гуманістичний зміст повісті. 

 Гуманістичний зміст повісті допомогають розкрити не тільки образи Кретчитів.  Хто ще з героїв твору любить людей, турбується про них?

Давайте прочитаємо в ролях від слів «З веселим Різдвом, дядечку! Щасти вам Боже!» до слів «Я вважаю Різдвонайкращим в році; добрим, веселим, привітним днем! Єдиний з усіх днів, коли вузькі серця ширшають. Я впевнений, що воно мені дало добро, і буде ще його додавати, я славлю його!»

            - Подумайте, чому Другий Дух завітав саме до цієї родини? Як це стосується Скруджа?

            - За що був покараний Марлей?

- Що він побажав Скруджеві?

            - Для чого автор, на вашу думку, створив образ Марлея?

            - Чи всі події є реальними у творі?

 

5. Фантастичні та реальні події.

Практична робота.  Заповніть таблицю «Реальне і фантастичне у творі»

Реальне

Фантастичне

 

 

 

            - З якою метою автор повісті вживає фантастичні елементи?

6. Рефлексія

Закінчити речення…

            - На уроці я дізнався …

            - Мені сподобалось…

            - Я зрозумів…

7. Домашне завдання.

Дочитати твір «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса, підготувати переказ фрагментів подорожі Скруджа з духами.

Категорія: Готуючись до уроків |
Переглядів: 3230 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Вхід на сайт
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0