Тема: Урок виразного читання. Читання напам’ять вступу до поеми O. Пушкіна «Руслан і Людмила».
Мета: Вдосконалювати навички виразного читання поетичного твору; розвивати пам’ять, увагу, образне мислення; виховувати уважного слухача та толерантне ставлення до здобутків однокласників.
Обладнання: Пам’ятка «Як читати виразно; портрет Пушкіна, І видання вступу до поеми «Руслан і Людмила».
Тип уроку: виразного читання.
Казка - вигадка, та в ній - у шкарлупі золотій - зерно сховане смачне.
О.Пушкін.
Каждая сказка в рассказывании выигрывает несомненно.
І. Желабовський.
Хід уроку
- Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми та мети уроку.
- Актуалізація опорних знань учнів.
Запитання:
- Яка різниця між народною і літературною казкою? Дати визначення.
- Хто сформував у Пушкіна особливе ставлення до народних казок?
- Що було написано спершу: поема «Руслан і Людмила» чи «Пролог» або вступ до поеми?
- Формування вмінь та навичок учнів.
Аналіз тексту вступу до поеми «Руслан і Людмила»
- Які російські та українські казки ми згадуємо, читаючи вступ до поеми?
- Які образи Пушкін вигадав?
- Розкажіть, яким ви уявляєте казкове Лукомор ’я? Які б кольори ви використали, якби малювали цей край?
Давайте спробуємо прочитати вступ до поеми в кольорі. У вас на партах - кольорові квадратики. Я буду читати, а ви складати кольоровий ланцюжок
«Прологу» так, як ви собі уявляєте (розповідь про книжку - перший випуск).
IV, Робота з епіграфом уроку:
«Каждая сказка в рассказывании выигрывает несомненно»
І.Желабовський
- Вчитель
Вміння розповідати, читати казку - це велика праця. Але виразно читати можна і треба навчитися. У вас на партах - пам'ятки «Як читати виразно» Ознайомтеся уважно.
- Читаю вступ - відмічаємо олівцем наголоси, ключові слова.
2а) А зараз перевіримо, як ви запам’ятали персонажів чарівного Лукомор’я. Зараз я буду вам читати слова. Із ланцюжка слів вам треба вибрати ті, які на вашу думку, не можуть бути в прослуханому уривку. Піднімаємо долоньки і плескаємо, коли звучить слово, якого просто не може бути в чарівному Лукомор’ї.
(Русалка, чаклун, література, королевич, підручник, царівна, літак, дозорець, лукомор’є, лісовик, персонаж, оригінал, переклад).
- Як ви розумієте поняття оригінал та переклад?
- Діти, вступ до поеми, як і сама поема, перекладені на 11 мов світу. Текст, прослуханий вами - прочитаний мовою оригіналу.
- Словникова робота - записують з дошки:
Оригінал -
Переклад -
- Читання вступу до поеми хором.
|