Понеділок, 06.05.2024, 03:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Новини
Годинник
Випадкове фото
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Готуючись до уроків

Гордій Н.В. ГОЛОВНИЙ ЗАКОН ДЖУНГЛІВ І СВІТ ЛЮДЕЙ

Закон Джунглів - Велика Ліана, що росте всюди, і ніхто не може сховатися від нього. Джунглів Закони одвічні й нетлінні...

Дж. Р. Кіплінг

ТЕМА: ГОЛОВНИЙ ЗАКОН ДЖУНГЛІВ І СВІТ ЛЮДЕЙ.

МЕТА:

  • з’ясувати сенс протиставлення світу звірів і світу людей у творі;
  • поглиблювати навички аналізу художнього тексту ;
  • розвивати навички узагальнення прочитаного, виразного читання, логічного мислення;
  • виховувати позитивні моральні мкості учнів.

ОБЛАДНАННЯ:

  • текст казки Дж.Р.Кіплінга «Мауглі»;
  • ілюстрація до казки, зроблені дітьми та іл юстрації відомих художників;
  • кросворд.

СЛОВНИКОВА РОБОТА (на дошці): тлумачення слів:

  • закон
  • гуманність (гуманний)

ХІД УРОКУ:

І,       II Вступне слово. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Сьогодні ми завершуємо свою подорож разом з героями книги Дж.Р.Кіплінга «Мауглі» таємничими, невідомими нами Джунглями. Нам необхідно згадати Закони, за якими живуть Джунглі, спів ставити їх із законами, за якими живуть люди і вияснити, чи є між ними різниця. В кінці уроку ви повинні відповісти на запитання: яка ідея твору ? Що автор хотів донести до кожного читача.

Ми поділимося на дві групи - ті, що дотримуються Закону, і ті - що не затримуються.

(Давайте разом назвемо персонажі в казки, що дотримувалися Закону і тих, що нехтував ним)

  1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Слово вчителя.

Отже, майже усі герої казки «Мауглі» живуть за законами джунглів. Звірі завжди дотримуються їх, якими б суворими вони не були. Порушення законів вважається ганебним вчинком і засуджується жителями джунглів.

А що таке ЗАКОН на вашу думку ?

(словникова робота на дошці - Закон - непорушні правила, вироблені віками)

  1. А тепер давайте згадаємо найголовніші закони джунглів.
  • Закон Джунглів завжди чимось обумовлений:
  • Убивай інших звірів лише для їжі і не чіпай Людини.
  • Сила - у Зграї. Не роби розбрату у Зграї.
  • Кожен звір має привести своїх дітей на Раду Зграї, щоб показати їх іншим.
  • Ніхто не має права убивати звірят.
  • Усі Джунглі твої. Ти можеш полювати дичину, яка тобі під силу, але ти не маєш права чіпати ніяку скотину, ні молоду, ні стару.
  • Віддай частину їжу кволому.
  • У лігві - володарка мати, їй віддають чверть здобичі для малят.
  • Слово вожака - закон для всіх.
  • Ми з тобою - однієї крові.
  1. Який із законів на вашу думку, є найголовнішим ? («Ми з тобою - однієї крові»)
  2. Як ви його розумієте ? ( Цей Закон говорить про те, що всі в природі рівні, тому мають допомагати один одному, піклуватися, а не ворогувати )
  3. Чи всі жителі джунглів дотримувалися законів (В основному всі, лише тигр Шерхан весь час їх порушував).
  4. Як звірі ставилися до тигра (Усі ненавиділи його).
  5. Кого ще не любили звірі і за що ? (Шакала Табакі, його називали Лизоблюдом, підкреслюючи тим самим його підлість і лицемірство)

То яким же одним словом можна визначити Закон Джунглів ?

  • Розумні, хитрі, жорстокі, підступні, благородні, гуманні ?!
  1. Проблемні запитання :

Як ви гадаєте, чи можна сказати, що закони джунглів були гуманними ? Давайте звернемося до словника на дошці.

Словникова робота: гуманний -

Ось і ви не випадково гак сидите. Зліва у нас ті - що дотримуються закону. Справа

  • ті, що не дотримуються.

Зараз кожній групі буде роздано аркуш паперу з цитатами з тексту. Вам потрібно за цитатами назвати ім’я персонажу та визначити риси його характеру.___________________________

Характеристика дійової особи

Цитата з тексту

Мауглі

 

Балу

 

Багіра

 

Вовки

 

Акела

 

Каа

 

Шер-Хан

 

Табакі

Звірі - як люди. Поки; рухаються - поки живуть. Бо рух - це життя. То ж не будемо забувати цього і на нашому уроці. Давайте виконаємо Танець Джунглів !

  • Чому ми не вписали мавп ? (Вони непередбачувані)
  •  Кого ще не вистачає у даному списку ?
  •  Мауглі! Чому? (Він живе за законами Джунглів, але він Людина. Слово «Мауглі», як і його переклад - «жабеня» , - Кіплінг вигадав, бо вони не існують в жодній з мов. Можливо, за аналогією: як жабка живе у двох стихіях, так і хлопчик може жити серед звірів і людей. В постійній боротьбі з небезпеками формується сильний характер Манглі. Людське дитинча, яке спочатку потребувало захисту і заступництва, виростає в сміливу, чесну, справедл иву, шляхетну Людину -гідний приклад для наслідування.

Давайте подивимося один маленький фрагмент життя Маленького Жабеняти з великою душею.

(Сценка)

Вчитель:

Мауглі відчув свою силу над звірами.

Завдяки чому ?

(Червона квітка, погляд)

Але чи змінив він своє ставлення до мешканців джунглів ?

Долаючи безліч небезпек та пригод, маленький, немічний хлопчик виріс сильним, великодушним юнаком. Завдяки розуму й винахідливості він переміг ворожого Джунглям підступного Шер-Хана. Звірі добровільно схилитися перед Мауглі і визнали його Володарем Джунглів. І хоча це казка, вигадка, в ній є велика правда: тільки людина наділена розумом і твердою волею, оволоділа на зорі свого

існування Червоною Квіткою - вогнем, змогла піднятися над світом тварин і стати Володарем Природи і одночасно залишитися її частиною.

(Але повернемося до світу звірів)

2. Подумайте, яким автор зображує світ звірів ? (Так, закони джунглів дійсно гуманні й розумні. Світ звірів постає перед нами здоровим морально. В ньому панують справедливість, порядність, вірність).

  1. Робота з епіграфом Запитання до учнів

Як ви розумієте слова епіграфа ?

(Закони джунглів вічні, оскільки вічною є мудра природа, що їх породила.

  1. Бесіди з елементами дискусії.
  1. Як на вашу думку, чи завжди є розумними закони, за якими живуть люди ?
  2. Чим відрізняються вони від законів Джунглів ?

Робота в групах . (Подумайте, а за якими б законами хотіли жити ви ?

Зараз ми поділимося на групи. Ви повинні сформулювати 5-6 найголовніших на вашу думку, законів

  1. Слово вчителя.

На жаль, світ людей зовсім інший. Тут є і підлість, зрада, жорстокість, насильство. Люди часто вбивають звірів і птахів зовсім не тому, що голодні, а просто заради забави. Іноді вони навіть вбивають одне одного. Розум, здоровий глузд, справедливість часто відсутні в людському суспільстві. І це жахливо.

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Який прийом використовує автор для зображення світу людей і звірів? (Протиставлення або антитеза)
  2. Дайте визначення антитези.
  3. У чому, на вашу думку полягає виховне значення казки «Мауглі ?
  4. Розв’язування кросвордів.

Заключне слово вчителя.

У казці «Манглі» Дж.Р.Кіплінг використав протиставлення або (антитезу). Цей прийом допомагає йому розкрити сутність протиріч, які виникають між світом людей і світом звірів. Своїм твором автор змушує людину замислитися над власним життям, вчинками, їх наслідками. Письменник неначе закликає людство уважніше придивитися до мудрої матінки - Природи, повчитися в неї. Адже людина теж є її часткою. Всі ми однієї крові. Люди називають себе володарями Природи. Але пам’ятайте, слід дбайливо ставитися до того, що вас оточує, адже природа - дім людини, і Людина має берегти його

Домашнє завдання: Підготуватися до письмової роботи. (Твір - роздум на тему: «Чого людині слід навчитися у природи ?)

Категорія: Готуючись до уроків |
Переглядів: 1951 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Вхід на сайт
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0