Четвер, 28.03.2024, 23:33
Вітаю Вас Гість | RSS
Новини
Годинник
Випадкове фото
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Готуючись до уроків

Люба Н.І. Урок-рольва гра з елементами інтерактив¬них технологій «Мікрофон», метод «Прес», «Займи позицію»

Урок-рольва гра з елементами інтерактив­них технологій «Мікрофон», метод «Прес», «Займи позицію»

Люба Н.І.

вчитель світової літератури ТЗОШ №16 ім.В.Левицького

Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Переродже­ння Скруджа як наслідок осмислення свого життя.

Мета: допомогти учням глибше усвідомити гуманістичний зміст та ідейно-художні особливості твору; розвивати навички образного та логічного мислення, артистичні здібності, естетичні смаки, пам’ять учнів; виховувати на засадах гуманістичних загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет Діккенса, збірки його авторів, ілюстрація до них ;елементи костюмів та декорацій, аудіо записи колядок, щедрівок.

Теорія літератури: виразне читання, інтонація, паузи, темп, логічний наголос, міміка, жести.

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Основний зміст роботи

  1. Вистава «Диво Різдва».

Виходить Діккенс (учень у капелюхові-ковпаку, накидці або смокінгу чи просто в білій сорочці).

Діккенс. Різдво! Які це радісні дні - дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх, - навіть у тах, хто не має ні грошей, ні долі, - таких самих людей, як вони самі! Увесь християнський світ возвеличує Різдво!

Учень 1

На Свят-вечір панує казка,

Та всілякі дива й пригоди...

Ні різдво всі погратися прагнуть,

Добрі чари стають в пригоді...

(М.Бойко)

Учень 2

Під Різдво, коли вечерю возять

Білої зимової пори,

Хоча морози аж печуть, морозять -

Скільки радості для дітвори!

(Д.Білоус)

Учень З

Бувають дні, як одкровення Боже -

Благословення зоряних небес,

Коли на себе справжніх ми похожі

І в нас Ісус воістину воскрес.

(О.Ніколенко)

Учень 4

Столетья таїнства полны,

И не исчезнет жизнь, покуда

Есть ощущенье новизны,

И удивления, и чуда.

(Р. Гамзотов)

Учень 5

Народився Бог на санях

В лемківськім містечку Дуклі.

Прийшли лемки у крисанях

І принесли місяць круглий.

Тешуть теслі з срібла сани

Стелиться сніжиста путь.

На тихих санях в синь незнану

Дитя боже повезуть...

(Б.І.Антонич)

Фольклорна група виконує щедрівку «Добрий вечір» або «Нова радість стала» (можна прослухати аудіо запис).

Д і к к е н с. Так зустрічають Різдво у Україні та інших слов*янських країнах - хто з веселими пригодами, з чортами та відьмами, як у повісті М. Гоголя «Ніч перед

Різдвом», хто з кутею пошановує хрещення батьків («Збентежена вечеря» О. Пчілки»), а хто лише сподівається нащедрувати для себе й голодної матері, як Пилипко з оповідання П. Мирного «Морозенко». У нас в Англії люди теж збираються за родинним столом, вітають одне одного, смакують фаршированою яблуками гускою, пудингом, намагаються допомогти тим, хто цього потребує.

К л е р к. Які ми щасливі, задоволені один одним, вдячні долі!

Ф р е д. Я вірю,що Різдво приносить мені добро і буде приносити. Хай живе Різдво!

Т і м. Добре, що мене бачили у церкві. Я каліка, і, напевне, людям приємно дивлячись на мене, згадувати в перший день Різдва, хто примусив кульгавих ходити, а сліпих бачити.

С к р у д ж (теж у шляпі-ковпаку похмуро сидить над тарілкою), - Нісенітниця! Дурниця! Бачать користі від таких святок! Я не балую себе на святках! Була б моя воля, я б такого бевзня, котрий бігає і галасує «Веселі святці!» - зварив би живцем укупі з начинкою! Окрім того, це ж даремне витрачання грошей. А що є миліше за гроші?

Г р о ш і. Так, так, ми тут! Ми володіємо усім світом, і немає нічого кращого за нас!

Д у х М а р л і (можна обмотати учня-актора простирадлом). Здоров будь мій колишній компаньйон! Сидиш сам? Прибутки підраховуєш? Кажеш гроші - все?

А я от зрозумів, що це не щастя в житті, та тільки пізно. Ось послухай, що про тебе люди говорять.

ПаніКарчитова (дама в капелюшку, з пенснє, у строгому англійському костюмі). Тільки ради такого великого свята хтось може пити за здоровя такого поганого, скупого, злого, безжалісного чоловіка, як Скрудж.

П а н З б і р ж и. Старий скнара!

БоржникСкруджа. Немилосердний!

ДівчинаСкруджа. Всі його величні почування потроху пожерла охота наживати гроші, вона зовсім опанувала ним. Він усе важить лише користю!

ПлемінникФред. Не такий приємний мій дядечко, яким міг би бути. Але ж те зло, іцо він робить, карає його самого!

Д у х М а р л і (до Скруджа). От бачиш! А погляньмо ще туди у майбутнє (вказує на старця з бородою, несчасного, самотнього, що плаче над тарілкою) У кожного чоловіка не повинна бути замкнена. - треба, щоб вона завжди зустрічалась зі своїми близькими, щоб мала співчуття до інших...

С к р у д ж (розлучений, застрашений). Страшно! Так ото таке моє майбутнє? І гроші, що я дбайливо складав, відмовляючись в усьому навіть собі, не допоможуть.

Д у х М а р л і. Ні, за гроші не купиш ні справжнього кохання, ні справжніх друзів, ні поваги та приязні, не відкупишся і від самої смерті!

Г р о ш і. Не слухай його, брехня!

С к р у д ж. Веди мене куди хочеш! Коли ти хочеш учити мене, то я хочу скористатися з твоєї науки.

Д і к к е н с. Принцип добра завжди перемагає, незважаючи на щонайневдячніші обставини і важкі перепони!

С к р у д ж (веселий привітний). Я почуваю себе легким, як пушинка; щасливим, як янгол; веселим, як школяр; у мене аж голова крутиться... Ой, який же я щасливий! Як я не розумій раніше, що добре слово, привітний усміх грошей не коштує; але часто добре слово - дорожче нам за великі кошти!

Гроші (ображено). Нас зневажають!

Д і к к е н с: Ось так Скрудж став таким добрим другом, добрим господарем і доброю людиною, що навряд чи знайдеш другого такого у доброму старому Лондоні або в якомусь іншому доброму старому місті в доброму старому світі.

Але все це казка. Проте я вірю і маю намір вселяти віру в те, що нас віті існує прекрасне

  1. Глидачі-учні, які не були задіяні у виставі, вступають у роль театральних критиків.

Інтерактивна вправа «Мікрофон». Хто з акторів був найпереконливішим, добре впорався із завданням; у кого найкращий костюм; наскільки вистава передає основну думку твору Ч. Діккенса.

  1. Метод «Прес». Міні-дискусія про роль грошей у житті людини (можна у вигляді діалогів-експромів за таким початком:

- Я вважаю, що без великих грошей ніякого успіху у житті не досягти).

  1. Інтерактивна вправа «Займи Позицію»

На дошці написано:

Щастя - це

Гроші, багатство, золота         здоровая, друзі, рідні,

серидина, слава, влада.           любов, можливість

                                                   займатися улюбленою справою.

Учні стають і займають відповідну позицію, обгрунтуйтовуючи свій вибір.

  1. Домашнє завдання

Написати твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» за повістю Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»

  1. Оцінювання
  2. Підсумок уроку
Категорія: Готуючись до уроків |
Переглядів: 954 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Вхід на сайт
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0